Compania sibiană de construcții Retter, care împreună cu Pizzarotti, construiește Lotul 1 al Autostrăzii Moldovei – respectiv segmentul Ploiești – Mizil, se promovează intens, în ultima perioadă, prin diferite publicații și pe Facebook arătând că a mobilizat în aceste zile, ATENȚIE: 400 de drumari! Mai mult, proprietarul Retter, Guido Retter, un nume fără un background puternic în lumea infrastructurii, vorbește despre soluții „inovatoare” la turnarea betonului: încălzirea incintei cu tunuri, pe care le întâlnim, de zeci de ani, inclusiv la nunți sau în baloanele de fotbal.
Povești de șantier, ar afirma unii specialiști. Așa pot fi interpretate relatările fabuloase de pe teren ale companiei Retter, deținută de Guido Retter, un constructor cvasi-necunoscut pentru opinia publică din România.
În mai multe publicații, dar și pe pagina de Facebook creată pentru proiectul Autostrada Moldovei – A7 se prezintă, pompos, povești despre modul „senzațional” prin care lucrează cei de la Retter în aceste zile.
Iată câteva fragmente de marketing care umflă ca un balon de săpun activitatea constructorului:
„La Lotul 1 Ploiești-Mizil, RETTER a mobilizat aproape 400 de drumari și a implementat strategii inovatoare, precum utilizarea tunurilor de căldură, pentru a face față condițiilor meteo dificile”, se arată într-un articol „de specialitate”.
Apoi, „mobilizarea” continuă și pe Facebook:
„Autostrada Moldovei: Pizzarotti-Retter a mobilizat aproape 400 de drumari pe Lotul 1 Ploiești-Mizil și folosește tunuri de căldură pentru structuri”, se arată într-o postare pe pagina dedicată Autostrăzii Moldovei.
Potrivit datelor de pe termene.ro, compania Retter are 27 (!) de angajați, dar vorbește de 400 de oameni în teren.
Desigur, companiile de construcții lucrează cu firme subcontractoare, dar chiar și așa, numărul de 400 de drumari pare exagerat de mare!
„Unde sunt cei 400 de oameni din teren? Eu nu am filmat cu drona acolo, să văd dacă sunt 400 de oameni acum. Mi se pare exagerat. Ce să facă 400 de oameni acum pe șantier?
Pe vremea asta nu se lucrează decât la structuri, la armături. Cei de la Retter vorbesc multe, dar ar trebui să și facă mai multe. Ei se vând, ceea ce nu este ceva rău, dar vorbim de marketing aici”, a precizat, pentru Gândul, Ionuț Ciurea, director executiv al Asociației Pro Infrastructură.
În ceea ce privește soluțiile „inovatoare” cu care se laudă Retter, Ionuț Ciurea spune că aceste tehnici de încălzire cu tunurile nu reprezintă deloc o inovație în domeniu.
„De ani de zile se folosesc tunuri de căldură pe șantiere, în incinte, dar ele îi ajută mai mult pe muncitori. Deci nu este nimic inovativ aici. În rest, în afară că se laudă mult, din ce știu eu, Retter nu face parte din categoria celor care sunt la furat”, mai spune Ionuț Ciurea.
Asocierea Impresa Pizzarotti&SPA – Pizzarotti SA – Retter Projectmanagement SRL trebuie să construiască 21 de kilometri din Autostrada Moldovei – A7, Lotul 1, Ploiești Mizil.
Au început lucrările pe 22 august 2022, iar durata inițială a contractului a fost de 20 de luni. Valoarea contractului este de 1,468 miliarde de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind din PNRR.
În ceea ce privește afacerile celor de la Retter, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finanțe, compania din Sibiu a avut în 2022 o cifră de afaceri aproape dublă față de 2021.
CITIȚI ȘI: